duben 3, 2015

2) Linux jako platforma pro video

Chceme-li se vydat na cestu otevřených a volně šiřitelných technologií při zpracování audiovizuálního díla, musíme začít už u operačního systému, který by měl tuto filozofii pochopitelně taktéž ctít, neboť cílem jsou nulové finanční prostředky vynaložené na softwarové vybavení. Zvolený operační…
duben 2, 2015

Manuál pro ty, co to myslí s kamerou vážně

Chcete se stát kameramanem na profesionální úrovni? Chcete být schopni natáčet jak na filmovou, tak digitální kameru a vědět přitom co děláte? Pak právě pro vás je tu American Cinematographer Manual, kniha, která vám řekne přesně to, co potřebujete vědět.
březen 27, 2015

Light verze DaVinci Resolve zdarma

Pokud potřebujete kvalitní gradovací software, firma Blackmagic Design pro vás uvolnila lite verzi zcela zdarma. Jaká jsou ale omezení této verze oproti té placené?
únor 27, 2015

Nejlevnější 4K záznam na trhu s hybridem od Samsungu

Zpráva a tip pro ty, kteří chtějí točit levné 4K video. Na trhu se brzy objeví dostupná bezzrcadlovka (mirrorless) značky Samsung, která navazuje na úspěch hi-end modelu NX1.
únor 17, 2015

Stereoskopické 3D

Spousta lidí již o něm slyšela. Někteří ho milují, jiní zatracují. Přišel čas se zběžně s tímto systémem seznámit a vyvrátit některé mýty.
únor 4, 2015

Viktor vysílá z Japonska zabijáka zrcadlovek!

Victor Company of Japan, zkrátka JVC, se vytasilo s novou zbraní v boji proti rozmachu digitálních zrcadlovek a jiných hybridních přístrojů pro záznam videa. Má jím být zabiják s typovým označením GY-LS300.
leden 29, 2015

Zvuková postprodukce a dramaturgie Andělů na kolejích

Jelikož se jedná o dobový film, který má vtáhnout diváka do 40.-50. let minulého století, snažili jsme se tomu přizpůsobit i celkovou kompozici zvukové skladby. Oproti modernímu komerčnímu filmu, kde jsou zejména akční scény zvýrazňovány širokou škálou syntetických zvukových efektů,…
leden 29, 2015

Ultra HD Blu-ray další generací optických disků

Po dlouhém očekávání je nyní jasná cesta jakou se bude ubírat ukládání videa v rozlišení 4K. 
leden 8, 2015

Nová řada filmových kamer Panasonic VariCam

Ani tento z dalších velkých výrobců elektroniky a hráčů na poli filmových kamer nezůstal pozadu. Japonská firma Panasonic zavedla na trh novou řadu filmových kamer s velkým snímačem a vyměnitelnými objektivy pod značkou VariCam.
prosinec 3, 2014

Technické mezníky filmu aneb jak nezávislý filmař ke štěstí přišel

Pokud v souvislosti s naším portálem mluvíme o revoluci nezávislého filmu, velký podíl na ní má technický vývoj digitální kinematografie, jenž zpřístupnil profesi širším vrstvám. Francis Ford Coppola prohlásil, že film se vymaňuje z pout finančníků, kteří ovládají film a…
listopad 25, 2014

Reálná emulace 35mm filmu

Málokdy se vám stane, aby vám někdo poskytl příjemný a užitečný dárek a to zcela zdarma. Prostřednictvím Unitedfilmu máte možnost této nabídky využít i vy.
listopad 6, 2014

Stříhejte film jako Tarantino

Znáte ikonu červené žraločí tlamy? Pokud vám to nic neříká, nemůžete znát jedinečný editační nástroj, který dokonce můžete mít ve svém studiu legálně zdarma.
říjen 24, 2014

Anamorfický obraz

Říkali jste si někdy, proč je film svým obrazem tak charakteristický, proč je tak snadno rozeznatelný od obrazu televizních a běžně dostupných kamer? Odpověd je právě anamorfický obraz, který filmové tvorbě dominuje. A pokud nemáme k dispozici filmovou kameru s…
září 19, 2014

Steadicam v praxi

Ve hraném krátkometrážním filmu Osud z komiksu byl prostor pro vyzkoušení profesionálního stabilizačního přístroje pro kamery. Oč se přesně jedná a jak se přesně zařízení používá, se dočtete právě zde.
září 19, 2014

Výhody a nevýhody zrcadlovek

Poslední hraná záležitost, kterou jsem jako kameraman naposledy realizoval, byl dynamický videoklip, u kterého byl zvolen profesionální televizní formát. Bylo možné pracovat s plně profesionálně vybaveným světelným parkem, kamerovým jeřábem, vystavěnou dekorací a atmosférickými prvky. Přesto výsledek nebyl úplně ono,…
srpen 29, 2014

1) Zpracování audiovizuálního díla

Zpracování audiovizuálního díla v dnešní době probíhá výhradně prostřednictvím výpočetních technologií. Tato skutečnost zpřístupňuje médium širší veřejnosti až do takové míry, že v podstatě audiovizuální díla dnes může vytvářet a zpracovávat kdokoliv. Služby typu Youtube, Vimeo, apod. jsou toho důkazem,…
Strana 4 z 4